Samson

8 01 2008

Ik zou willen weten waar de kracht zit. Niet in je haren, niet in je woorden, niet in je daden. Ik kan niks doorknippen, doorhakken, doorhalen. Het gevecht van het zoeken, jongens, wat word je daar moe van. Zo dood. Uitgeput. Ne me quitte pas, ne me quitte pas, ne me quitte pas. De herhaling is ergerlijk, irritant. Het oneindige is een leugen.

De verbrande aarde is een cliché, een beeld dat niet bij me past. Het frisse, groene gras lijkt iets minder groen en minder fris hier dan daar. Geef me de wilde woeste bloemenpracht. Want je naam is mooi. Zelfs mooier dan diegene die dezelfde naam draagt. Je bent een volmaakte schoonheid. Elk woord van jou is een gedicht.

Dit grenst aan de pure perfectheid.

Gelukkig dat het leven mijn strot duidelijk maakt dat zoiets niet echt bestaat. Dat bitterheid en gal kunnen opkomen als een beginnende hoofdpijn met indigestie. Blijvend als een hardnekkige alcoholische buurman.

Maar als je ooit verdwijnt laat mij je dan weer vinden.

Met allemaal gepikte liedjesteksten …


Acties

Information

Geef een reactie

