Normandisch … euh … romantisch

12 01 2008

Mijn lief en ik vieren dit jaar ons jubileum. Ahum … dat wil zeggen dat wij tien jaar samen zijn. Dat wij vieren dat ik tien jaar geleden de durf had om hem te kussen, en hij het lef om tegen mij te zeggen dat er vuurwerk was tussen ons. (De volgorde van deze gebeurtenissen blijft een zwaarbewaakt staatsgeheim).

Op tien jaar tijd is er zo ontzettend veel gebeurd dat woorden niet bestaan en niet voldoende zijn om te vertellen wat dat dan effectief is.
Liefde is zo’n zwaar woord en verliefdheid is dan soms weer wat te licht bevonden. Hij is mijn beste maatje, mijn man, mijn minnaar, mijn klankbord, mijn rots, mijn vertrouwenspersoon.

Terwijl ik dat opschrijf komen al die woorden bijzonder cliché over. Hoe vertel je iemand dat de aarde zonder hem niet meer rond is, dat alles stopt als hij verdwijnt ?

Rozengeur en maneschijn hebben we nooit gehad. Het was altijd vechten, gelukkig nooit tegen of mét elkaar maar wel altijd samen. Wij lopen zelden over rozenblaadjes, wij hebben geen regenboog met aan het einde de schat van het leven.
Nope, wij zien af, wij strijden, wij rennen met passie door de dagdagelijkse sleur.

En toch … Als ik ergens rust zoek, vind ik dat bij hem. Zijn schouder is me zo vertrouwd omdat ik daar regelmatig tegen hang. Zijn handen kunnen mijn hoofd dragen als was het een veertje.

Het meest fantastische aan hem is dat hij me ongelooflijk aan het lachen kan maken. Geen billenkletserij, geen Geert Hoste-humor, maar zo van die doordenkers die me doen glimlachen, zo’n halve minuut nadat hij de woorden sprak.

Hij kan ook heel goed kussen, maar dat is niet het euh … ja, toch wel belangrijk …

En dat zijn wij van plan heel dit weekend te doen. Romantisch met z’n tweetjes, twee overnachtingen en drie wandeldagen. Ik zet mijn charmantste beentje voor want het is een bongobon voor een charmeweekend. Dat zal ik doen in Ambt-Delden. Lang leve de nieuwe GPS, want ik zou bijGod niet weten waar dat ligt.

Hoeve de Haar belooft een kamer met hemelse bedden zonder tv (!), een ontbijtzaal met bibliotheek (hip hip) en een jachtkamer (annex leeskamer) met internetverbinding. (u hoort van ons).


Acties

Information

4 responses

12 01 2008
Xavez

Hij heeft geluk iemand gevonden te hebben die zo’n gevoelens toch op een bepaalde manier vrij intens onder woorden weet te brengen. Hoewel het nooit net hetzelfde is als ze beleven natuurlijk.

Lijkt me een mooie en rustgevende plek daar! Geniet ervan ;-).

12 01 2008
Mirthe

Proficiat! 🙂

12 01 2008
Uw Moeder

De liefde kan schoon zijn hè Tanteke. Proficiat!

13 05 2008
Creativiteit gezocht « Ziediswiedadieris

[…] 13 05 2008 Manlief en ik zitten aan een ‘djubileez‘ dit jaar. Dat zal dan ook gevierd worden met een KE-NAL-feestje in oktober. The B-Boys […]

Geef een reactie

