Intriges

14 01 2008

Mijn neus is onderontwikkeld wat intriges betreft. Ik ruik ze niet, bespeur ze nergens. Ik kom wel dikwijls in hen terecht. Speel af en toe zelfs een (hoogst ondankbare) rol. Omdat men mij niet kan ontwijken. Ik ben onontwijkbaar.

Soms veroorzaak ik ze zelfs. Soms willens en soms nillens. Eén ding hebben ze allemaal gemeen. Ik word er doodongelukkig van.

Een half jaar geleden gaf een wijs iemand me de raad : Wees als riet.

Dat helpt. Ik buig maar breek niet. Ik lig soms zelfs graancirkels-gewijs plat maar richt me telkens weer op. Met een litteken meer en nooit één minder. Maar ik sta.

En blijf staan. Nog lang ! Onontwijkbaar.


Acties

Information

Geef een reactie

