Cirkel

20 01 2008

De cirkel is rond. AF-gerond. Veranderd in een PUNT.ad-hoc-speelt-nu.jpg

Vanmorgen zet ik er een punt achter. Het is voorbij. NU overheerst er nog steeds het verdriet, om alles wat verloren ging, om het onbegrip, om de langzame zelfmoord die wonderkinderen soms plegen.

Gisteren was er de vreugde: ik heb ook veel gewonnen. Volwassenheid is een vies begrip, maar soms duwt men het door je strot en komt er toch wel foie gras van. Ik eet het niet. Nooit. Maar het is wel de mijne dus de heerlijkste die er zal bestaan.

Hij wordt niet versmaad door hen die er toe doen. Die belangrijk zijn, die mijn échte vrienden zijn. Die zelfs durven zeggen dat ze me graag zien.

Sedert gisteren ben ik nog rijker geworden. De armoede die ik heb moeten ervaren is niet vergeten. Maar ik koester ze niet meer. Ze is niet belangrijk genoeg om mijn leven te laten overheersen. De rijkdom van ware en vooral eerlijke vriendschap is bevredigend genoeg. Aan iedereen die me slechte dingen toewenst of rancuneus is, zeg ik NU vaarwel. Ik ben moediger, sterker en veiliger dan ooit. Want ik heb een warm nest, een goed vangnet.

En dat is zalf op mijn eelt …


Acties

Information

5 responses

20 01 2008
AnamCara

Ik had er geen idee van dat er problemen waren, dat moet vreselijk pijn doen. Soms echter, moet je ze dumpen, je overtollige bagage… sterkte!

20 01 2008
yab

Tiens? Heb ik iets gemist? Wat scheelt er?

20 01 2008
tantieris

Tja … clashing of ego’s. Ik ben niet de meest gemakkelijke persoon om mee samen te werken, blijkbaar.

23 01 2008
molady

schoon!

24 07 2008
Evaluatie van de evolutie « Ziediswiedadieris

[…] 24 07 2008 Manlief en ik vliegen er terug in. Wij doen er altijd nogal lang over om onze katers te verwerken. Een half jaar slikken en wroeten en zweten en verwerken. Om dan feniks-gewijs te […]

Geef een reactie

