In muziek zit een gedicht

31 01 2008

Gedichtendag … voor mij is muziek altijd een gedicht. De melodie samen met woorden doet me nog meer dan zinnen op papier.
10 jaar geleden kreeg ik dit nummer van een (toen) goede vriend voor mijn verjaardag. We waren een beetje verliefd op elkaar maar zaten beiden nog in een andere relatie. De vriendschap is uiteindelijk omgeslagen in bitterheid. Ik was te emotioneel, te gevoelig, te Tantieris …
Zijn ironie en dwaze humor was niet altijd leuk. Soms mis ik hem wel, heel even maar.
Als ik dit nummer hoor, komt de herinnering aan een mooie tijd, een leuke vriendschap. Binnenkort wordt hij voor de eerste keer papa. Ik weet zeker dat hij dat schitterend gaat doen.
Al is het contact totaal verbroken, ik wens het hem toch toe.
Dit nummer neem ik mee. Het is van mij nu.


Acties

Information

3 responses

31 01 2008
klaproos

oef, ja…
dat is een mooi gedicht…
dat klinkt als een klok,
mooi nummer van air…
staat nog op mijn programma om wat mee te gaan doen:-)
heerlijk zo’n hartstochtelijk leven🙂

jammer dat de vriendschap is omgeslagen in bitterheid,
valt er niet te praten??
liefs
klaproos

31 01 2008
AnamCara

Het is leuk om op gedichtendag door blog(sa)land te kuieren. Er valt heel wat moois te rapen, zoals hier…

1 02 2008
Tantieris

@klaproos: Soms moet je mensen loslaten, dan is de vriendschap op. Dat doet zeer, absoluut, maar ik denk dat volhouden nog ‘zeerder’ zou doen. Dus leven we met de herinnering en kijken we vol vertrouwen en goesting naar de toekomst.🙂

Geef een reactie

