De kleren van dé Tantieris

12 02 2008

Zoonlief geeft regelmatig commentaar op mijn kleding. Doordat ik in het ‘moederhuis’ enkel van die satijnen japonnen droeg, is hij daar volledig weg van. (Tenminste, ik denk dat het daardoor komt, hij smeekt me altijd om van dat soort japonnen aan te doen, terwijl ik me er te pletter in zweet!)

Hij kan ook, vol adoratie, uitroepen: “Mama, wat ben je mooi!!!”

Ja, ja, ons kind heeft oog voor schoonheid.

Vanmorgen zat hij op het toilet terwijl ik me verder aankleedde. Hij kijkt dan toe en babbelt ondertussen honderduit met het volume van tien dokwerkers die naast een werkende kraan staan. Maar plots viel er wat stilte en keek hij zeer aandachtig: “Mama, ik vind dat goud niet zo mooi”. Aangezien ik goudkleurige kledij redelijk … euh … marginaal vind en ik zelfs geen enkel goudkleurig juweel bezit, viel ook langs mijn kant een kleine stilte.

Hij zag mijn verwarring en wees met puntig vingertje: ‘Dat, mama, dat goud vind ik niet zo mooi. Is dat goud?”

Ik kijk. O, neen, jongen, dat is … euh … beige.

Met rode kaken doe ik snel mijn trui aan. Bah, zelfs kleine jongens vinden huidkleurige bh’s maar niks.

Acties

Information

10 responses

12 02 2008
Hermelijn

Je kunt hem geen ongelijk geven 😉

12 02 2008
Tantieris

Inderdaad. 🙂
Maar witte bloezen en witte truien vragen soms om neutraal gekleurd ondergoed.

12 02 2008
elke

naar het schijnt zie je ook rood ondergoed niet onder wit. Een tip?
(al heb ik het zelf nog niet geprobeerd, mijn collega zegt dat).

12 02 2008
Tantieris

Ja, dat had ik ook al gehoord, Elke. Maar het moet naar het schijnt de juiste tint rood zijn. ‘k Ga het toch eens proberen, misschien vind zoonlief rood wél een mooie kleur. Ik weet dat manlief dat in ieder geval zeker vindt. 😉

12 02 2008
Mirthe

Hihi 😀

12 02 2008
Menck

Witte trui? Witte bloes? Allez, ik ken er niks van hè, maar logischerwijze ga je dan toch voor een witte bh? Niet?

12 02 2008
Tantieris

O, neen, Menck, helemaaaaaal fout! 🙂
Je ziet die witte bh dan zo ongelooflijk aanwezig zijn dat het gewoon genant is. Iemand in de buurt die het eens live kan laten zien?

12 02 2008
lies

eerste en vooral (beetje laat, aaj noow) welkom in wordpressland! echt show gedaan!!!!!!!
en ook… dus dat staat mij te wachten met m’n twee kleine ventjes…

hoewel ik vermoedelijk niet geplaagd zal zitten met het probleem van de huidkleurige bh!!! :-)))))))

13 02 2008
Tantieris

Hej Lies, welkom op Ziediswiedadieris 😉
En neen, uw bh’s zullen een ander kleurtje moeten hebben om zichtbaar te zijn 😉 Gij schijnt waarschijnlijk helemaal door… 😉

13 02 2008
Menck

@ Tantieris
Mijn madam heeft zowaar de test eens gedaan. En wat blijkt? Je hebt overschot van gelijk; ’t camoufleert nikske. Maar vleeskleurige bh’s ziet ze toch zo niet zitten, eigenlijk. 😉

Geef een reactie

