Therapie

3 03 2008

Praten over de relatie van anderen, doet je nadenken over die van jezelf.

Manlief en ik kunnen uren doorbomen over de onze naar aanleiding van een korte observatie van die van vrienden, kennissen, collega’s. Het besluit is altijd hetzelfde: “Die van ons is de beste”.

Het besluit ernaast is ook altijd: “Maar ge kunt het nooit zeker weten!”

Vorige week was de conclusie goed om een half uur hartelijk te lachen met onszelf.

Hij: “De meeste mensen denken dat ik het voor het zeggen heb, maar dat is niet zo.”

Ik: *krom van het lachen*”Och, kom. Geef toe. Jij beslist altijd alles. (ALTIJD-ALLES is voor wilde huisvrouwen als ik een ultiem argument) Jij geeft me altijd het gevoel dat ik inspraak heb, dus dat komt dan toch op hetzelfde neer?”

Hij:”De meesten denken dat jij het voor het zeggen hebt.”

We kijken elkaar en krijgen bijna meteen hetzelfde idee. Ik verwoord het even.

(Beeldt u zo’n oudgetrouwd koppel in waarvan de ene de zin begint, de andere de zin afmaakt en ze tussenin hetzelfde op hetzelfde moment zeggen)

Mensen die ons oppervlakkig kennen, denken dat ik het voor het zeggen heb. Mensen die dicht bij ons staan, denken dat hij de baas is. Wij alleen weten dat het in ons huishouden heus wel democratisch wordt aangepakt.

Hij is wat rationeler dan ik, ik ben wat emotioneler dan hij en soms wisselen we dat af.

Prima, dus! Algemeen besluit: Relatietherapie is voorlopig nog niet nodig.

Dat is dan honderd euro, aub?!


Acties

Information

3 responses

3 03 2008
Menck

Mijn madam heeft het voor het zeggen. Ik heb het meer voor het schrijven.😉

4 03 2008
dipfico

Wij leven ook in een democratie. Allleen is die voor mijn lief wat democratischer dan voor mij! En soms ook omgekeerd. Perfect evenwicht… eigenlijk is het een afwisselende dictatuur🙂 Allemaal goed zolang wij er maar tevreden met zijn!

5 03 2008
veerle

Herkenbaar.

Geef een reactie

