‘Ouw zakken, goei zakken?’

4 03 2008

Achteraf bekeken zijn ze niet veel ouder dan ik. Maar ik was puber en zij veroverden de wereld met charme, mysterieuze looks en vooral schitterende muziek. Hun cd’s verschenen in no time in mijn collectie. Interviews werden verslonden, MTV stond dag en nacht om aandacht te vragen.

Voor mij waren hun nummers doorleefd, wáár en puur. Echt, recht in mijn onderbuik. Wereldsterren vond ik hen.

Stilaan verdwenen ze uit mijn oogveld. Niet alleen uit het mijne … de wereld vond hun privé-leven veel interessanter dan hun liedjes. Hun lieven, vrouwen, minnaressen en kinderen kregen meer papier en ruimte dan hun zieleroerselen op muzikaal gebied. Even interessant, ok, de gossip-girl in mij moet ook gestild worden. Maar na verloop van tijd hield ik dat voor bekeken.

De laatste weken zijn hun nieuwe singles niet wég te branden van de radio. Bij beiden dacht ik de eerste keer: “Dit is ouwe koek. Kon hij nu niks originelers bedenken?” Been there, done that, got a t-shirt-gevoel!

Vandaag betrapte ik mezelf er echter op dat de buurman aan het rode licht weer raar opkeek. Mijn hoofd bewoog expressief heen en weer en mijn mond ging luidkeels open en dicht. Tja, ik was, ben en blijf fan, vrees ik!


Acties

Information

3 responses

7 03 2008
dontask

Daarnet nog het nummerke van Lenny gehoord. Een heel goed plaatje vind ik het. Leuk om met mee te zingen. En ook ik blijf fan. O ja, ik kom hier regelmatig eens piepen. Niet alleen fan van Lenny maar ook een beetje van dit blogje.

7 03 2008
Tantieris

@dontask: Fijn, fijn en fijn.

7 03 2008
De Gentse Zwijger

Leuke muziek, zeker voor een vrijdagnamiddag, als je niet veel zin meer hebt om nog veel te werken. Gelukkig bestaan er ook koptelefoons.

Ik ben ook altijd wel een fan van Seal geweest.

Groetjes,
DGZ

Geef een reactie

