Bedjestijd

12 03 2008

– En kunnen we dan op de wolken stappen?

– En vallen we dan niet op de aarde?

– En komen we dan ooit nog bij elkaar?

– En zie ik jou dan nog, mama?

– En waar ben jij dan?

– En laat je mij dan alleen?

– En ben jij dan al oud?

– En ben jij dan al ziek?

– En wanneer ga ik dan dood?

– En wanneer gaan bomma en bompa dood?

– En zie ik jou dan nooit meer, mama?

 

Tranen met tuiten, diep verdriet, twee armpjes rond mijn nek alsof hij me nooit nog los gaat laten. Het gezellige verhaaltje-lezen-voor-het-slapengaan liep faliekant af.

Een goede raad: Lees NOOIT Kikker en het vogeltje voor aan een overgevoelig kind. Het vraagt een indringend diep gesprek en zeer dikke knuffels vóór hij wil gaan slapen.

Jongens, dat doen we niet meer!

Acties

Information

7 responses

12 03 2008
babsie

dat is toch juist mooi, dat indringend diep gesprek en de zeer dikke knuffels?
ik vind juist dat je dat wèl moet doen, over sterven praten met je kinderen. echt.

12 03 2008
WAHMama

Dankje voor de tip 🙂

12 03 2008
Tine

ocharme da dutske

12 03 2008
AnamCara

Duidelijk geen verhaaltje voor het slapengaan, eerder een educatief ‘steuntje’ voor een gesprekje nav een overlijden ofzo… Ocharme.

12 03 2008
Tantieris

Hij praat regelmatig over dood en doodgaan. Op één of andere manier is hij daar soms enorm mee bezig. We kunnen daar ook heel goed over praten. Het was nu alleen heel onverwacht dat hij in paniek schoot. Bed, nacht en alleen slapen??? Ik weet het niet goed.

12 03 2008
mick

Ik was daar, ben daar nog steeds, heel hard mee bezig. Dood was iets fascinerends voor mij als kind. Is goed, hij denk verder dan het gewone! Ik zie een kleien kunstenaar. 😉

17 03 2008
Christophe

Heavy stuff in ieder geval.

Geef een reactie

