Mega(Mindy)bangelijk cool

21 03 2008

Een grave juf, een coole leerkracht … een mens moet wat ambities hebben, niwaar?

Als ik terugkijk naar het beeld dat ik van leerkrachten had, is dat haast utopisch. Niet dat ik superseut eerste klas ben, maar graaf en cool … hmm… toch wat anders in de ogen van elke rechtgesneden twaalfjarige.

Ik probeerde het wel op allerlei manieren. Toffe muziek tijdens knutsellessen, Engelstalige liedjesteksten, klassikale blogs maken, cool dansen op afscheidsfeestjes, …

Toch heb ik het vermoeden dat ze, eens voorbij de grens die Middelbaar heet, mij volledig vergeten. En gelijk hebben ze, natuurlijk!
’t Is niet omdat ze voor eeuwig in mijn hart gegrift staan, dat zoiets bij hen ook het geval is.

Vandaar dat ik op dit moment toch apetrots mijn beste ( lees graafste en coolste) kleedjes aandoe.

Ik ben namelijk uitgenodigd voor de 100-dagenfuif van de leerlingen die 6 jaar geleden bij mij in de klas zaten.

Je hebt zo van die leerlingen die je niet snel vergeet en zij waren zo’n klas. Wat heb ik daar mee afgezien. Ze zaten met zijn dertigen regelmatig op mijn zenuwen te werken. Pubers zijn het grootste kwaad dat er bestaat en tegelijk mijn lust en mijn leven, mijn passie. Ik vind ze zoooo zalig.

En nu mag ik vanavond naar hun fuif. Ja, ik maak mezelf niks wijs, hoor. Ik heb ook een enorm pak geld mee, want ik zal mogen trakteren, amai!

Manlief gaat wel gezellig mee om het leeftijdsonevenwicht dat er zal heersen wat in balans te brengen.

Ik trek mijn dansschoentjes aan en neem mijn zakdoek mee. Want ik zal waarschijnlijk weer heel erg moeten huilen.

Van de rook !

Acties

Information

5 responses

21 03 2008
elke

Dit lijkt me eigenlijk wel super. En ik denk echt niet dat ze hun lagere school leerkrachten vergeten.
(het 6e leerjaar lijkt me trouwens horror, eerlijk gezegd, maar goed, who am I… 😉 )

21 03 2008
Groove G.

Ik ken nog al mijn juffen en meesters van vroeger, als ik mijn broertje, die nu aan zijn lagere school begonnen is ga afhalen geraak ik daar niet weg zonder minstens 1 oudjuf/-meester uitvoering gesproken te hebben. En ik vind dat zelfs niet eens zo erg.
En ook zonder broertje kende ik ze nog allemaal.

Juffen zijn nooit vergeten, en grave juffen al zeker niet…

22 03 2008
molady

shake it baby!

22 03 2008
An

Hier je streekgenootje…
Veel plezier in ’t Hofke….

24 03 2008
kaathageland

als iemand die aan de overkant van de grens staat (middelbaar dus) kan ik je verzekeren dat de leerkracht van het zesde leerjaar nooit, maar nooit meer, zelfs niet door de tofste leerkracht, wordt overtroffen.

Voila !

Geef een reactie

