Wijvenweek: Wat mannen niet begrijpen

29 03 2008

Misschien moeten we hier van maken: wat mannen WEL begrijpen. Ik vrees dat dat lijstje heel wat sneller geblogd wordt dan de opsomming van wat ze dan allemaal NIET begrijpen.

Neeeje … daar meen ik niks van. Naar mijn gevoel begrijpen mannen best veel. Zeker in mijn generatie. Ik voel me door veel mannen graag gezien en geappreciëerd voor wie ik ben. Mijn beste maatjes zijn vrouwen maar toch ook wel enkele mannen. Alleen speelt daar toch het sekseverschil mee. Ik heb altijd de neiging om dan wat giechelig te worden. Vóór u mij helemaal een dom blondje vindt (kan niet, ik ben brunette, afin): ik ben zo dol op mannen dat ik bij hen meestal wel mezelf ben. En dat vind ik zalig.

Ook dit gegeven heeft een geschiedenis.

Mannen hebben blijkbaar de onzalige eigenschap om NOOIT verliefd op mij te worden. Ik ben een toffe, een grappige, een leuke maat, kameraad-type maar zelden of nooit de sexy, die-wil-ik-hebben-vrouw. Als puber is dat een hatelijk gebeuren, als madam van 37 is dat een fijne wetenschap.

Er is wel één belangrijk iets dat ikzelf niet snap van mannen. Namelijk hun tijdsbesef. Dat is desastreus. En dan gaat dat niet over al dan niet op tijd arriveren, neen, dat gaat over de trein der traagheid waarmee ze hun te-voeren-gesprekken, belangrijke telefoontjes en/of in-hun-strot-geduwde-gevoelens negeren/ uitstellen/ negeren/ uitstellen …

Wanneer het eind-e-lijk zo vér komt, dat hij tóch zijn emoties kwijtgeraakt, ben ik al klaar voor de volgende stap. Die komt voor hem altijd té snel, te vroeg.

Heren, een goede raad van Tantieris (Kaat was even niet beschikbaar): Indien u er, na lang aarzelen of enorme moed-indrinkende-hoeveelheden alcohol, dan toch in slaagt om tegen een vrouw te zeggen dat u haar graag ziet, aantrekkelijk vindt, in uw bed wil krijgen, van haar wil scheiden, een kind wil schenken, en god weet wat mannen nog allemaal kwijtwillen … kan u na deze uitspraak dan een ietsiepietsie sneller reageren dan twee weken of een maand na haar passionele JA of NEEN of MISSCHIEN …

Er is niets zo vervelend (understatement of the year) om op uw honger te blijven zitten, nadat je jezelf volledig in volle overgave hebt (bloot)gegeven. Terwijl jij denkt: “Ja, dat hebben we dan eindelijk out in the open gebracht. Nu kunnen we eindelijk verder gaan.”, lijkt hij van het lamgodsgeslagen. Hij aarzelt, twijfelt zodanig dat uw zenuwen ter plekke een fitnessbeurt van 4 uur ondergaan.

Om uw haren uit te trekken. Ja …

Gelukkig beschik ik over een enorme hoeveelheid (bruine) haren. Ik heb er namelijk al heel wat uitgetrokken.

En dat is het enige dat ik niet begrijp van mannen. Wat zij niet begrijpen van mij … tja, dat kom ik wel te weten binnen een maand of twee. Als mijn geduld nog overeind staat.

Acties

Information

5 responses

29 03 2008
klaproos

whahahahahaha ik vind het een heel vermakelijk log tantieris,
ervaring met mannen…
ehhhh

waar lag ook alweer mijn mobiel..ehhh ik moet even bellen…

29 03 2008
Steffest

Ik denk toch dat het anders is hoor:
Quote: Terwijl jij denkt: “Ja, dat hebben we dan eindelijk out in the open gebracht. Nu kunnen we eindelijk verder gaan.” (einde quote)
Inderdaad: je DENKT dat je het out in the open hebt gebracht, maar de meeste vrouwen hebben dan zo omzwachteld met woorden en zinnen dat de boodschap voor een simpele man alles behalve duidelijk is.
Tegen een man moet je dan gewoon zeggen: Ok, dat wil ik van u, en ik wil binnen een dag weten of ge dat ziet zitten en verder wil” Das tenminste duidelijk. Want wat een vrouw duidelijk vindt is dat meestal VERRE van!

29 03 2008
AnamCara

Ja. Zeer herkenbaar. Jij trekt je haren uit, de mijne worden grijs en grijzer onder hun verflaagje 😉

30 03 2008
molady

super tantieris!!!!! het mocht eens gezegd worden zie! en wat is het toch heerlijk dat jij dat dan weer doet! 😉

30 03 2008
zeezicht

Ik geloof ook in duidelijke boodschappen. Wanneer wij denken: dit was klaar en duidelijk, wil dit nog niet zeggen dat het ook zo is.
Wij dènken in hun plaats, wat niet kan. Niemand weet wat iemand anders ècht denkt, dus…
Mooi verwoord, tantieris!!

Geef een reactie

