Ik ben een vrouw …

4 05 2008

De spiegel is niet altijd mijn beste vriend.
Ongeschminkt, ongekamd, ongewassen ben ik niet meteen moeders mooiste. Nu is dat ook het geval met make-up en zonder slaap in mijn ogen. Bij mij staat er geen ‘extra’ voor ‘ordinary’. Ik ben niet mooi, ik ben niet knap. Ik ben wie ik ben. En op mijn bijna 38ste (ok, op mijn 37ste) kan ik daar eindelijk mee leven.
Het gekke is dat er nu pas tegen mij wordt gezegd dat ik wél mooi ben, dat ik aantrekkelijk ben en dat ik boeiend ben.
Dat klinkt enorm arrogant als ik het zo opschrijf. Maar voor mij is het als water in de woestijn. Je roept er jaren om en als het dan eindelijk binnen bereik komt, krijg je er geen genoeg van en drink je je een indigestie.
Het zal wel duidelijk zijn … toen de reeks “zelfvertrouwen” werd uitgedeeld, stond ik achteraan in de rij. Het restje, het allerlaatste kruimeltje werd me toegeschoven en ik liet het uit mijn handen vallen. Jaren liep ik met mijn hoofd naar de grond, kop in kas, op zoek naar dat laatste greintje dat misschien wel mijn deel mocht worden.

Op mijn 37ste (ok, bijna 38ste) zie ik er nog vrij goed uit. Goed geconserveerd, goed bewaard.
Het soort mannen dat ik niet kon krijgen op mijn 18de, is nu wél geïnteresseerd in wat ik te zeggen heb. Het doet deugd, dat zal ik niet ontkennen.
Maar het heeft vooral te maken met hoe ik me vanbinnen voel. Ondanks tegenslagen, zware verliezen en allerlei meer of minder dramatische gebeurtenissen ben ik een tevreden vrouw. Tevreden over hoe mijn leven loopt, hoe ik vanbinnen groei en evolueer. Dat zie je aan mijn buitenkant. Ik ben nog steeds niet mooi en verre van knap. Maar ik ben gelukkig en dat is het beste afrodisiacum dat je kan vinden.
Geluk maakt je mooi, vanbinnen én vanbuiten.

En dat is mijn bondzondernaambijdrage van deze dag. Lisa zegt het beter dan ik. Geniet!


Acties

Information

12 responses

4 05 2008
Mick

Ik word ook alleen maar mooier met ouder worden, vroeger had ik een melkmuil, zo een nietshoofd. Nu heb ik eindelijk een gezicht.

4 05 2008
Menck

Schoonheid is wat je uitstraalt en niet datgene waarmee moeder natuur je bedeelde. Kortom: always pimp your zelfverzekerdheid. 😉

4 05 2008
patrick

Pimp my blog with your beauty. please?

4 05 2008
Pierre du coin

Mooi gezegd. Ik herken mij er ook wel wat in. Al ben ik er nog maar 34 natuurlijk 😉

4 05 2008
niets.dan.vuur

🙂 — “Being happy doesn’t mean everything’s perfect. It means you’ve decided to look beyond the imperfections.”

4 05 2008
Margo

Net als mijn voorganger hier in je reactieluik herken ik mezelf in wat je schrijft. Gebrek aan zelfvertrouwen richt wat aan bij een mens.
Gelukkig zie je en voel jij intussen ook dat wát je uitstraalt meer impact heeft dan eender wat.
“Gelukkig zijn” is slechts een weergave van een moment of een aaneenschakeling van momenten.
“Tevreden zijn” is een state of being, dat is het gevoel dat je nu uitstraalt, van binnenin naar buiten.
Prachtig.

5 05 2008
biezonder

Je klinkt helemaal niet arrogant! Weg met valse bescheidenheid, je hebt gelijk over wat je schrijft.

5 05 2008
Tantieris

@Mick: en ik vind jou zeer aantrekkelijk!
@Menck: mmm, daar ben ik niet zo goed in. Maar ik doe mijn best!! 🙂
@Patrick: komt eraan, komt eraan.
@Pierre du Coin: das nog KEIjong 😉
@vuur: wat zijt gij wijs
@Margo: dat vind ik ook wijs! Mooi!
@biezonder: af en toe voel ik me idd biezonder en dat is fijn!

5 05 2008
elke

Tevreden met mezelf ben ik pas sinds mijn 34e. Of mijn scheiding dat wat mee te maken heeft? Deels wel, deels niet, vermoed ik. Het is in alle geval een feit dat heel wat van mijn vrienden hetzelfde meemaken. Ik denk dat het een biologisch gegeven is. Wat een geruststelling voor de jeugdigen: ooit komt er een dag dat je tevreden bent met jezelf. 🙂

5 05 2008
zapnimf

Zij die kunnen pretenderen dat ze knappigheid uitstralen, zijn het ook.

De kunst is van al het oppervlakkig mannenmateriaal eruit te kunnen filteren. Trouwens op ons achttien kon niemand iemand krijgen… dat heette toen nog smachten naar het onbereikbare.

5 05 2008
babette

Ik moet er nog steeds aan werken bij mezelf (samen werken met een miss beauty en vallen op mister beauty helpt niet altijd) maar soms denk ik wel eens stiekem: ge zijd een lekker wijf! En gij ook! Absoluut!

5 05 2008
vandepotgerukte

Meer moet dat niet zijn.

Was getekend

Geef een reactie

