23 06 2008

Geen zin… geen zin om te babbelen, te lachen, sociaal te zijn. Geen zin.
Manlief legt zijn hand op mijn knie.
– Het zal wel leuk zijn.
Ik schud ontkennend. Ik heb geen zin, absoluut geen zin. Ik som alle gasten op. Noem hun nadelen, hun vervelende kantjes. Manlief wordt ongeduldig.
– Kunnen we misschien ophouden daarmee? Straks heb ik ook geen zin meer.
Het klinkt alsof hij tegen een twaalfjarige bezig is. Ik voel me ook zo. Geen zin. Geen zin. Ik wil niet, ik wil niet.

Wedden dat ik straks weer de deuren sluit? Wedden dat ik weer het hoogste woord voer? Wedden dat ?

Acties

Information

5 responses

23 06 2008
veerle

Je post doet me denken aan het gedicht van Annie M.G. Schmidt:
‘Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:
jawel mevrouw, jawel meneer…’

Hopelijk is de sombere bui alweer over.

23 06 2008
zeezicht

Yep, heb je geen zin om te gaan, dan valt het meestal heel goed mee.

23 06 2008
Menck

Da’s nogal vaak zo: als je ergens met tegenzin naartoe trekt, blijkt het toch enorm goed mee te vallen en wil je op den duur niet meer weg. Zeker gaan dus.

24 06 2008
Shine

Hihi – dat ken ik! Vooral dat laatste 🙂

24 06 2008
elsje

En?

Geef een reactie

