G.

5 07 2008

Hij komt binnen. Op sandalen met houwtje-touwtjehemd aan. Bruingrijze baard, mooie witte tanden, grappige ogen achter ziekenkasbrilletje. Goeiemorregeun!

– “Tantieris, ik heb plannen met jou vandaag!”

Zijn dubbelzinnige glimlach doet me schateren. O, plannen? Vertel!

– “Vandaag wandelen we naar de Schelde. Dat heb ik met jou nog niet gedaan. We gaan daar op een terras zitten en we genieten.”

Zijn handen gebaren wijd, hij lijkt de Schelde al te omvatten. De sterretjes in zijn ogen spreken van zon en water en goesting. Goesting om met volle teugen alles te doen wat je met een collega maar kan doen. Genieten van de Schelde dus. Hij en ik … op dat terras. Met een koffie en een thee. En stilte … want soms zijn woorden er te veel aan.

G., ik zie hem graag. Zo’n collega wens ik iedereen toe.


Acties

Information

Geef een reactie

