Regenwoud

6 07 2008

Ineens is het binnengeslopen. Het hamereffect bleef uit. Zachtjes, als gif, sijpelt het in mijn ziel en onderbuik. Bij de ontdekking voel ik verbazing. Hoe kan dit? Waar komt dit plots vandaan?

Waar is de rots die me ondersteunt? Waar is de wetenschap die me helpt?

Wég, dus. Ver weg. In  Turkije, denk ik. Achtergebleven aan de rand van dat zwembad. Verzopen in de Middellandse Zee.

Al een week voel ik me rot. Zeur ik de oren van mijn hoofd. En uw hoofd, erbij. Leg ik dus een regenwoud van oren omvér.

Komaan Tantieris, stop met klagen. Wat is die achtendertig méér dan een getal, een cijfer samengesteld uit twee andere? Dat lijf … is goed. Dat buikje is vrouwelijk. Die benen zijn nog steeds lang en die billen nog steeds zeer rond.

Hoe kan een mens zo ongelukkig worden over zijn lijf? Verdomme, (ik vloek wat af de laatste tijd) ik lijk mijn moeder wel. Aaaaagggghhhh!

Is dit dan toch echt een midlifecrisis?


Acties

Information

8 responses

6 07 2008
vandepotgerukte

Als U zeker bent dat U vierenzeventig jaar zal worden bent U inderdaad in uw midlife. Nu of het hier al dan niet een crisis betreft weet ik niet, daarvoor ken ik U niet voldoende.

Was getekend

6 07 2008
elsje

Nee joh, dit is gewoon een postvakantie-depressie. Gaat vanzelf over als je weer aan het werk gaat. No worries!

(PS ik word over een maand 39, dus: life does not stop at 38, en je lijf evenmin!)

6 07 2008
nel

Achtendertig pas? snotneus!

6 07 2008
6 07 2008
AnamCara

Maar nee, Tantieris, dat is gewoon een kleine paniekaanval, om u voor te bereiden op het échte werk! (whoehaha) – Sorry zenne, kon het niet laten ;o)

7 07 2008
Tantieris

@vandepotgerukte: mmmm, de levensverwachting in mijn familie ligt rond de 90, dus dan is het idd geen midlifetoestandje. Een crisis is het wel, denk ik, maar zo eentje dat wel opgelost geraakt binnen dit en afzienbare tijd. Zoals Anamcara verderop zegt: het echte werk moet nog beginnen.
@elsje en @kaat: Daaaaankjewel … 🙂
@Nel: awel, das vandaag een compliment.
@AnamCara: 😛

7 07 2008
zapnimf

Gelukkig is daar dan altijd weer een blogpost van elf uur later!

7 07 2008
veerle

Het leven begint vanaf veertig, Tantieris. Waar zou jij je met je achtendertig dus zorgen over moeten maken?

Geef een reactie

