Evaluatie van de evolutie

24 07 2008

Manlief en ik vliegen er terug in. Wij doen er altijd nogal lang over om onze katers te verwerken. Een half jaar slikken en wroeten en zweten en verwerken. Om dan feniks-gewijs te herrijzen in pracht en schoonheid. Ahum … de beoordeling van dat laatste laten we misschien beter aan anderen over.

Voor ons is het musiceren een herademing, het doet deugd. Soms zo’n deugd dat ik midden in een nummer bijna begin te tranen. Van genot, van plezier, van lol en deugd, zo’n deugd. Jongens, wat zing ik graag.

Een evolutie in mijn leven betekent blijkbaar ook een ontwikkeling in mijn muzieksmaak. Zonder dat ik het zelf doorhad. Terwijl ik vorig jaar met veel plezier ‘Out of Reach‘ en ‘Angels‘ zong, merkte ik vandaag dat ik het nogal temerig en flauw begin te vinden. Dat heeft niets te maken met de kracht van het nummer. Die nummers blijven hun schoonheid en gevoeligheid bewaren. ‘I don’t wanna miss a thing‘ vind ik dan weer minder goed maar het is wel ongelooflijk heerlijk om te zingen.

Neen, vandaag had ik zin in pit en vuur en wilskracht en power en lef … Ik wil uithalen in alle kracht, en zingen uit de toppen van mijn tenen. Ik wil met mijn armen in de lucht kwelen dat het een lieve lust is.

Eigenlijk wil ik vooral laten zien hoe graag ik lééf, hoeveel goesting ik er weer in heb. Schrijven, componeren, sakkeren, vloeken en uiteindelijk vinden. Zalig toch!


Acties

Information

4 responses

24 07 2008
zapnimf

Gelukkig een positieve evaluatie van de evolutie! Vasthouden!

24 07 2008
Margo

You move me, tantieris. Geweldig hoe je je emoties telkens weer beschrijft, of ze nu zwart of flashy zijn.

25 07 2008
veerle

Klinkt geweldig. Houden zo.

30 07 2008
chateaubrys

En waar vinden we jouw uitvoeringen van deze nummers?

Geef een reactie

