Stil geluk

24 07 2008

– M., ik vind u een keitoffe madam.

Midden op het stationsperron sla ik mijn arm om haar schouders en druk ik een kus op haar wang. Het borrelt omhoog, het gevoel is weer sterker dan mezelf.

Ze lacht en kust me terug. “Ik jou ook”

We beleefden voor de eerste keer de Gentse Feesten, samen met andere M., ook al zo’n straffe madam. We dronken cocktails, cava, witte wijn. We dansten op het Boombal, zagen Djamel aan het werk, aten ons te pletter aan lauwe bami met Vietnamese loempia’s gevolgd door spagetti Bolognaise in een potje. Ik was helemaal weg van het kerkhof der Dichters. Zot werd ik van Zsa Zsa Rouge in de Serpentstraat. (schoenen voor Vuur, maar ook wel een beetje voor mijzelf). We hebben gelachen, gegild en ons te pletter geamuseerd.

Diepe gesprekken volgen dan vanzelfsprekend. Het logeerpartijtje is ontzettend meegevallen. Meer zelfs …

Goeie collega’s zijn goed voor uw zelfvertrouwen.

Terwijl ik weer wankelde als de toren van Pisa, zetten zij me recht gewoon door zichzelf te zijn. Sommige mensen zijn goed voor hart en bloedvaten. Mijn cholestorol aan giftige mensen is nog steeds té hoog. En er komt elke dag nog wat bij. Maar toch … een portie M&M doet wonderen.

Straffe madammen … ik heb dat graag.

Acties

Information

8 responses

24 07 2008
patricia

Waar is dat kerkhof? Leuk dat je de feesten eens meegemaakt hebt. Ik herken dat gevoel over logeerpartijtjes, ik heb het daar ook niet zo voor.

24 07 2008
zapnimf

M&M : krokante sensaties, smelt niet in de hand, maar doet het hart smelten, zo te lezen.

24 07 2008
Margo

Waarom gaat alle lof voor jouw geweldige nieuwe ervaring uitsluitend naar de M&M madammen?
Dat je veel aan hen hebt is duidelijk maar weet je wie hier de écht straffe madam is? Zonder jou was die ervaring er totaal niet geweest.
En nu gij.

24 07 2008
klaproos

heerlijk:-))

ik geniet van dit log,

Mijn cholestorol aan giftige mensen is nog steeds té hoog,
wat een zailige uitdrukkingen gebruik je toch,
je bent een straffe madam 🙂

xxx

24 07 2008
Tantieris

@Patricia: ik weet het eigenlijk niet zo goed. Het was in de buurt van de Serpentstraat, denk ik.
@zapnimf: dat is mooi gezegd. En wáár!
@Margo en klaproos; dank je wel. Ik bloos 😉

25 07 2008
veerle

Mag ik je nog meer laten blozen? Ik heb ook het gevoel dat jij de sterke madam bent.

26 07 2008
babette

jammer dat we niet even kruisten in my hometown!

26 07 2008
Tantieris

@veerle: lief, lief, lief … jij bent een lieve madame. En daar hebben we er ook nooit genoeg van.
@babette; jaaaaaaaa … en ik was je gsmnummer kwijt (me and technologie!) en blijkbaar was jouw eethuis een beetje uit de buurt volgens mijn Gentse collega.
Volgende keer zeker beter 😉

Geef een reactie

