Een goed verstaander

1 08 2008

Onverstaanbaar. Onbegrijpelijk. Dat was het.

Zo’n moeders die half juli (in de Colruyt ofzo) al brullen tegen hun kinders: “IS’T NU GEDAAN, JA?”. Vrouwen die met hun ogen rollen en kreunen: “Ik zal blij zijn wanneer de school terug begint.” Of mensen die simpelweg een PATAT uitdelen wanneer ze het niet meer aankunnen.

Ik begreep dat niet.

Ik had er namelijk altijd wel minstens 20 van dat soort in mijn klas zitten. 10 maanden aan een stuk. 7 uur per dag.

Komaan, ouders, een beetje inspanning kan geen kwaad. Een beetje geduld zal u sieren.

Nu ik zelf de (trotse) moeder van een vijfjarige spring-in’t-veld ben, doe ik mijn ogen al weer eens wat meer open en denk ik: “Mmmm, ik versta het toch wel een beetje.”

Zoonlief brult al een maand aan een stuk heel luid: MAMAAAA?

Met een vragende ondertoon en om de twee minuten.

Hij bedoelt dit als teken van enige gevraagde interactie. Ik moet naar zijn getekende dino’s komen kijken, zijn zwaard vasthouden, zijn monsters bestrijden, naar zijn zelfgerolde moppen komen luisteren of gewoonweg simpelweg in de buurt blijven.

VERMOEIEND, mensen. Amai!

Nu ben ik meer een twaalfjarigen-liefhebber. Die kunnen zichzelf heel goed bezighouden en zijn, wat fysieke interactie betreft, iets minder veeleisend.

Trouwens (schiet me hier en nu binnen) een groep kinderen is veel minder vermoeiend dan 1 kind. Die entertainen mekaar dus wel.

Afin, ik zal blij zijn wanneer de ….

AAAAGGGGHHHH, neen, ik had het bijna gezegd. Pfieuw!


Acties

Information

10 responses

1 08 2008
elke

Ewel, als de mijne zo halfweg de vakantie mekaar half beginnen uit te moorden, dan ben ik blij is het weer 1 september is en ze met hun eigen vriendinnen kunnen spelen. Dan zien ze mekaar weer graag als ze ’s avonds thuiskomen. Echt.
En mijn jongste is ook een kei in het mammmmaaaaaaaaaaaaaaaaa’en. Aaaarghhhhh…
(maar nu ben ik kinderloos voor twee weken en het is ook iets)

1 08 2008
chateaubrys

Voor je het weet, verlang je er nog naar, naar het begin van het schooljaar 😉

1 08 2008
WAHMama

oeeeh, ik heb gisteren nog ge-“jaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaisdadiernubijnagedaanmetdatgemama”’t op de zoveelste mamaaaaaaaaaaaaaaa. Soms he. Soms. Grmpf.

1 08 2008
Karen

Ik was meer zo’n kind dat PAPAAAAAAAAAAAAAAAA KOM IES KIJKEN brulde :p. Maar ik ben een enig kind en al vrij vroeg getraind in het zichzelf bezighouden. Maar op reis eiste ik papa wel helemaal op bv 🙂

1 08 2008
Margo

Aaaaargghhh, ik krijg ook soms de webben van het constante opeisgedrag van smurf.
Ik en velen met ons. We weten allemaal waarover je het hebt en herkennen je gevoel maar al te goed, tot op de draad.

Mag ik mij eventjes laten gaan?
Ik vind het vreselijk dat de meesten zich moreel verplicht voelen alleen maar schone en lieve dingetjes te zeggen over de lieve kindertjes.
Zeggen dat het vermoeiend is en dat je er soms echt genoeg van hebt, dat het zwaar is en energievretend, dat mag je als mama wel ondergaan en voelen maar zeker niet luidop zeggen. Want dan zouden ze kunnen denken dat je je kind niet graag ziet, dat je een slechte mama bent, en pattati en pattata. Dikke bullshit.
Voila, dat moest er hier efkes uit. Pfieuw.

1 08 2008
zeezicht

Mijn zoon kon vroeger zagen achter een lekstok, zonder op te houden. Dat ging de hele dag van… een lleeekksstoookkkk!!!
Wanneer ik van ellende toegaf, klonk het: ik wil er twééé’…

1 08 2008
veerle

Ik vond het lastiger toen Zoonlief nog jonger was. Tegenwoordig weet hij zich goed zelf bezig te houden. Ik ben de vakantie nog niet beu. Hopelijk gaat augustus even goed (hout vasthouden).

1 08 2008
Katrien

Adopteer een kindje voor in de vakanties. Ge moet dan enkel gaan kijken als het stil is, dat is dan meestal verdachter dan lawaai! 😀

2 08 2008
elsje

ik wou dat mijn kinderen er nu waren om lekker te zeuren. ik mis ze vreselijk. nog 6 nachten slapen, godzijdank. dan mag ik ook beginnen met me te ergeren aan het ge-mama 😉
wij geven hier in huis standaard als antwoord: mamamamamamamamamamama (op een soort zeurwijsje). helpt heel goed 😉

8 08 2008
zapnimf

Waarom denk je dat ik er een even aantal heb (en genoeg)?
Zeer waar dat van die groep!
Dit jaar hebben we ook iets ingepland de laatste helft van augustus omdat ik de verveling van vorig jaar niet meer wil aanzien.

Geef een reactie

