Bril-jan(t)

15 08 2008

Waarschijn viel het u niet op. 6 dagen zonder Tantieris. Voor de meeste mensen is dat goed te doen. Misschien zelfs wat aangenaam.

Voor mezelf, als woordenspuugster met een debiet van 5000 kubieke meter per seconde (ik bedoel dus véél, Goya, is dat eigenlijk veel?), is het een marteling. Zes dagen niet schrijven, zes dagen mijn vingers op het toetsenbord leggen, aarzelen, nadenken en toch maar terug naar de keuken/living/badkamer gaan en mezelf toeleggen op enig huishoudelijk werk. Vijf minuten daar rondlopen, terug achter de computer en weer dezelfde routine van ‘voren af aan.

Als toppunt, bovenop alle twijfel, onzekerheid en aarzeling, krijg ik daar 5 beeldjes om op mijn schouw te plaatsen. Mijn denkbeeldige, virtuele blogschouw weliswaar. Mijn maatje, mijn dikke vriendin en drie lieve, lieve, lieve mannen bedachten me met de Brillante Weblog Premio 2008. Kan een mens dan stoppen met bloggen? Weigeren de schouw leeg te maken en elk Briljantje zijn verdiende plaatsje te geven?

Nope, dat kan dus niet.

Maar ik ga hier wel spelbreker spelen.

Iemand zei me ooit “Kill your darlings”, wanneer er een keuze moest gemaakt tussen teksten. Op den duur kwam het gezegde mijn strot uit. Ik kan dat niet, dat ‘killen’.

Dus bekijk mijn blogroll, dat zijn mijn lievelingen.

Staat u er niet tussen, niet getreurd: bekijk bloglines: 273 feeds heb ik daar zitten. 273 blogs die ik allemaal effectief léés. En waar ik allemaal van hou.

Dus ik zing: Ik hou van U! En laat dat tellen als brillante weblog premio 2008. Want u bent het waard 😉

Acties

Information

6 responses

15 08 2008
Goya

Da’s een serieus debiet ja, denk dat je onmiddellijk aan de slag mag op een baggerschip, je krijgt een zeer flinke hopper (baggerschip) op 5 seconden gevuld 😉
Oftewel 50 maal het debiet van de Schelde ter hoogte van Antwerpen!

15 08 2008
elsje

Je stilte viel wel degelijk op. Welkom terug. Je bent duidelijk te vergelijken met een regenrivier: een sterk wisselend debiet… Ben benieuwd naar het debiet van de komende dagen

16 08 2008
miquell

bij mij viel die op, ik lees nog maar een handvol Belgische blogs, dus als jij stilvalt… dan valt er veel stil.

ps, mail mij eens een wachtwoord 😉

16 08 2008
vandepotgerukte

Mij was de stilte niet opgevallen want ik heb me gedurende twee weken in het hinterland zonder Internet, gsm en andere zogezegde communicatiemiddelen begeven. Vanaf nu zal ze me wel opvallen als U het waagt mij dit te lappen.

Houzee, ik sta in uw blogroll.

Was getekend

16 08 2008
Eric

Belachelijk! Blog entries met een paswoord???
Wat mij betreft…. unsubscribe uit mijn feedreader.

E.

16 08 2008
Tantieris

@Goya: ik wist aan wie ik het moest vragen. 🙂
@Elsje: “Himmelhoch jauchend bis zum Tode betrübt”. That’s me. (Amai, kan tellen wat talen in één zin betreft)
@miquell: paswoord is al onderweg.
@vandepotgerukte: Goed dat ik u het nu lap en niet in de toekomst. Houzee! En ja, u kan niet ontbreken in mijn blogroll. U staat daar goed, zeer goed!

Geef een reactie

