Zesde keer, goede keer?

17 08 2008

Zondagavond, 21.00u.

Ik kijk Fata Morgana. Mijn dorp heeft meegedaan. We hebben 5 sterren.

Hoofdpijn. Gehuild. Geslapen. Opgestaan.

Voor Fata Morgana.

Achter de computer gekropen. Zielige muziek opgezet. Wat gepuzzeld. Feeds gelezen.

Hoofdpijn. Huilen. Zin om te slapen.

Het lichtje knippert. 1 bericht. Geen interesse. Ik zal morgen wel zien/horen wat/wie het is.

Manlief verschijnt. Zijn gezicht verborgen in de duisternis van de kamer.

“Je mag weer directeur worden.”

Mijn hart stopt. Mijn ademhaling versnelt.

Wat? Wie? Waar?

Het naburige dorp. Ander net. School waar ik 16 jaar geleden 2 maanden les gaf.

Tijdelijke job. Morgen terugbellen.

De tranen stromen vrijuit. Verdomme. Wat is dat nu met dat gejank?

Vorig jaar nog gelachen. Na vijf keer zullen ze het wel niet meer vragen. En nu dit.

Wat houdt me tegen?

Die vraag stel ik mezelf al 5 jaar. Toen vroegen ze het voor de eerste keer.

Zes keer in vijf jaar. Wat wil dat zeggen?

Ik mag geloven in mezelf.

Dus ik huil en ik lach door elkaar.

Ik word geen directeur. Maar ik weet dat ik het kan.

Dafalgan en in bed. Morgen ben ik tip top! En gewoon weer juf. Doodgewoon.


Acties

Information

3 responses

18 08 2008
veerle

Fijn te weten dat ze in jou geloven. Maar vooral voor je eigen keuzes gaan.

18 08 2008
Kaat

Ik treed Veerle helemaal bij ! Ik ken je natuurlijk niet echt, maar ik denk dat jij een prima, geweldige, superenthousiaste juf bent. Dus : die kinderen van 1 september hebben dik ‘chance’ !

19 08 2008
lieslchen

leuk compliment daar🙂

Geef een reactie

