Liefde

23 08 2008

Zijn hart klopt onder mijn hand. Zijn benen verstrengelen zich met de mijne. Zijn hoofd rust op mijn schouder. Hij huilt, veegt de tranen weg met zijn vingers.

Angst, emotie … hij beheerst ze (nog) niet. De oprechtheid, de schoonheid gaat aan hem voorbij. Overrompeld door de snelheid van de beelden, de hardheid van de muziek.

Ik streel door zijn haren, kus zijn tranen weg. Hij klampt zich aan me vast. Het gevoel van nodig zijn is heerlijk, ondanks het feit dat zijn verdriet altijd het mijne is.

Hoe kan ik hem vertellen dat de wereld ook mooi is, dat alles goed komt, ook al lijkt de toekomst uitzichtloos? Hoe laat ik hem weten dat ik er altijd zal zijn, alleen voor hem? Want dat ik nog steeds diegene ben die het meest van hem houdt. Het meest van de hele wereld!

– Dit is té bangelijk, mama, ik wil naar huis.

Wall-E en zoonlief … het ging nog niet zo goed samen.


Acties

Information

5 responses

23 08 2008
klaproos

ahhhhh
je kan je soms zo verkijken op de leeftijd hé,
stoere mannekes die dan echt nog klein zijn…
geef hem een dikke knuffel van tante roos tantieris

xxx
klaproos

23 08 2008
Lies

Zò mooi verwoord
Ik word er een beetje week van

23 08 2008
AnamCara

Ach, zo’n meevoelend hartje… Wáár blijft trouwens die film van de Turtles, mama?! Ik heb zo’n idee dat hij dat beter gaat verteren.

23 08 2008
Tantieris

@klaproos: :-), heb ik gedaan! Hij was er blij mee.
@Lies: dank je wel voor het mooie compliment
@Anamcara: jaaaaa, hij zeurt en blijft zeuren. En nu jij nog! (hihihihi) Ik denk eig ook wel dat hij die beter verteert. 🙂

23 08 2008
elsje

Bij sommigen blijft het (ondergetekende) en die geven het ook weer door aan hun kinderen (mijn zoon van elf snikte onlangs nog bij het overlijden van Bubba in Forrest Gump; ik moest hem op schoot nemen, en da’s toch een flink gewicht zo langzamerhand)…

Geef een reactie

