Aso-ciaties

30 09 2008

Wanneer ik haar zie, denk ik háár er ook meteen bij. Als ik zijn foto’s bekijk, besluipt me het groene gevoel.

Mijn hoofd distancieert hen van haar … zij, die me opfrommelde als een prop kladpapier en nadien met verbitterde arrogantie in de vuilbak smeet. Zij, die zichzelf omfloerst met voorgewende gevoeligheid, maar vanbinnen harder is dan een kokosnoot. En net zo moeilijk te splijten en te doorgronden.

Ik denk háár er telkens bij. Bij elke ontmoeting, bij elk bericht. In mijn hoofd niet, maar in mijn lijf wel.

Soms mijd ik hen daarom. Terwijl ik dikwijls zo geniet van hun helende aanwezigheid. Want zij is veel zachter dan háár en hij is puurder dan zwarte roddels kunnen kleuren.

Wat zal er het zwaarst doorwegen? Verstand of gevoel? Wil of onkunde?


Acties

Information

2 responses

30 09 2008
klaproos

:-))) houston we have a problem :-))

1 10 2008
Tantieris

Soms valt het gelukkig nog wel mee, Klaproosje😉

Geef een reactie

