Sentimenteveel

30 09 2008

Mijn wenkbrauwen gaan automatisch de hoogte in. Ik draai met mijn ogen. Djeezus, wat een onzing. Flauwekul, zever, …. komaaaaaan, een mens is intelligenter dan dat.
Zeker nadat Freaky.be deze blog postte. Kán een mens nóg meer faken????

Vandaag vind ik bij blogs of the day deze blog.

In één keer begrijp ik mensen die Celine draaien op begrafenissen en trouwmissen en doopvieringen. Ze drukt soms uit wat mensen zelf niet kunnen zeggen. Op een dramatische manier. Maar op sommige momenten in je leven grijp je graag terug naar het pure sentiment. Dan is alles rauw en open. Zachte, zeemzoeterige, watterige muziek kan dan een pleister zijn.

Ik kan nog steeds niet naar haar luisteren zonder de suikerspin te voelen. Maar respect … voor alle mensen die verdriet hebben en kunnen huilen. Op één of andere manier, die ik het liefst diep verborgen houd, doet ze dat ook met mij. Dus ik kijk niet …. maar aanhoor haar. Laat het maar eens sijpelen. Vanbinnen en vanbuiten.


Acties

Information

6 responses

30 09 2008
blogbaas

De link naar blog of the day (?) doet het niet.

30 09 2008
Mathias

Ken je Lara Fabian? Dat is een beetje Céline Dion, maar dan vele beter!

30 09 2008
klaproos

muziek doet altijd erg veel met mij tantieris, en ik heb vaak dat een liedje meer emoties bij me oproet dan het mooiste boek….

ik ben een snotter pur sang… een janker…. maar mijn god het zijn puer emoties die loskomen en ik laat ze maar :-))
dit is er ook weer zo een
dank je wel
xx
klaproos

1 10 2008
W.J.

Het was haar lievelingszangeres, dus was het heel evident om dat te kiezen.
Zelf heb ik niets van Celine Dion, maar de associatie maakt het een prachtig en wondermooi nummer. Het is een herinnering aan een dierbaar iemand.
Ik vind Celine eigenlijk zelf maar niks… . Maar het gaat niet om Celine… .

Ik vind je post wel mooi.

Groetjes,

Wim

1 10 2008
Tantieris

@Matthias: heb al wel van haar gehoord, maar zal eens even wat youtuben. Zo goed ken ik haar niet.
@klaproos: we zitten in dezelfde klas, denk ik🙂
@W.J.: Beste Wim, een erg mooie blog heb je gemaakt. Ik ga daar niet op reageren omdat ik jouw nicht Bieke niet persoonlijk kende, dus wil ik je via deze weg veel sterkte wensen. Een herinneringsblog maken kan een fijne manier zijn om haar te gedenken. Hopelijk vind je daarin kracht en moed. Mijn gedachten gaan naar jou en haar gezin. Lieve groeten.

2 10 2008
W.J.

thx🙂 x

Geef een reactie

