De X-factor

2 10 2008

Al jaren achtervolgt hij mij. In elk donker steegje van de stad voel ik hem. Wanneer ik ’s avonds alleen thuiskom en in de kille donkerheid van onze straat de poort opendoe, staat hij achter de eerste boom rechts.

Telkens probeer ik mezelf te vermannen, ik zet me schrap vóór de gedachten me overspoelen. Soms praat ik luidop of zing ik, zo vrolijk en olijk mogelijk.

Het was mijn eerste ontmoeting. Mijn eerste encounter met het occulte. Meteen was ik dodelijk angstig. De realiteit en fictie scheiden is niet mijn strafste kant.

Het medelijden dat ik voelde voor de arme man, die behept was met een afgrijselijke ‘gave’. Toen realiseerde ik me dat niets zwart/wit is. Dat aan al wat zwart, lelijk, kwaad en verdorven is ook een gouden randje wordt geweven.

Sommige mensen hebben een drang, diep verborgen. Het is een dagelijks gevecht om sterk te blijven, sterk te zijn. Het vergt onvoorwaardelijke, totale inzet. Af en toe geven ze er aan toe. Met spijt in het hart maar omdat ze van hun lijf en geest nu eenmaal móeten …

Soms gaat het zelfs zo ver dat ze liever zichzelf vernietigen dan zwichten voor de overgave.

Dat gebeurde uiteindelijk ook met hem. Alles eind goed, al goed?

Neen, want hij staat al bijna 15 jaar achter elke hoek en elk kantje waar het donker is en ikzelf eenzaam, alleen en verlaten ben.

Ik kan elke aflevering van the X-files nog steeds navertellen. Gewoonweg uit pure horror en doodsangst. Niks voor mij zo’n reeks. Geef mij maar Friends en According to Jim. Simpel, puur, bloemerig entertainment.

Acties

Information

2 responses

2 10 2008
Marc

the cigarette smoking man?

5 10 2008
elsje

O, de X-files. Geweldig!!! Maar idd: niet vlak voor het slapen gaan kijken anders was er gegarandeerd bezoek van een nachtmerrie…

Geef een reactie

