Verre vrienden

9 10 2008

Zijn woede overvalt me. Ik herken ze, maar niet bij hem. Het is de eerste keer dat ik zijn teleurstelling zo intens weet.

Het is een geruststelling voor mijn gevoel. Meestal ben ik ‘de woedende’.

Maar gewoonlijk weet hij mij te sussen en relativeert hij alles. Vandaag niet. Vandaag is hij kwaad. Voelt hij zich in de steek gelaten. Ik begrijp hem. Ik onderken zijn gevoel.

Het geeft extra zwaarte aan wat ik al een paar maanden denk. En dat maakt me bang. Want wanneer zelfs hij het voelt, zal het wel wáár zijn.

Ik wil niet dat het de waarheid is. Het zou ons minder maken, eenzamer, allener.

Zijn hand plooit zich rond de mijne, zijn glimlach tilt me op. Want …
Ondanks het feit dat we in de steek worden gelaten, zullen we altijd samen sterk staan. Hij en ik.

Tegen de wereld.

Op het randje van dramatiek en tederheid.

Xander kan mij krijgen. Zijn woorden ook.


Acties

Information

2 responses

9 10 2008
veerle

En dat laatste moet toch wel een gerusstellend gevoel zijn…

10 10 2008
Tantieris

Heerlijk is dat 😉

Geef een reactie

