14 10 2008

Jij wordt mooi oud.

Vliegensvlug raap ik mijn ogen op van de vloer waarop ze vielen. Mijn mond krijgt de grootte van een grot van Han. Ikke? Mooi oud?
De straling van haar ogen geven aan dat het een compliment is.

Wat bedoel je?

De vraag komt aarzelend. Maar ik moet ze stellen. Ik ben (amper) 38. Ik vind mezelf nog helemaal niet oud. Euh … correctie … ik ben jong. Toch t.o.v. haar.

Je bent veranderd op een jaar. Minder kinderlijk. Meer volwassen. Je bent mooier geworden. Alsof je vanalles meemaakte.

Plots voel ik haar in mijn ziel kijken. Ze weet het. Natuurlijk weet ze het. Even wantrouw ik haar. Maar dan denk ik aan de geschiedenis die we samen hebben. Ik neem het compliment aan voor wat het is en omhels haar. Van een dame van 89 met haar klasse aanvaard ik alles. Ooit wil ik worden zoals zij. Ooit. Binnen een jaar of 50….

Acties

Information

8 responses

14 10 2008
Nadia

Mooi compliment van een wijze dame 🙂

14 10 2008
Sigrid

één van de mooiste complimenten… 🙂

14 10 2008
Christophe

Mooi!

14 10 2008
vandepotgerukte

Klinkt toch beter dan wat mijn vader een paar geleden tegen mij zei: “Ge ziet toch al dat ge aan het verslijten zijt.”

Was getekend

14 10 2008
She

Ik zou ook even willen weten wat ze daarmee bedoelde…

15 10 2008
veerle

Dit is ook een mooi compliment aan haar.

16 10 2008
Ebelien

Fijn om zo gezien te worden 🙂

5 02 2009
Ik ben een wentel-teefje. « Ziediswiedadieris

[…] wordt nog erger als ‘zij’ even later belt. Mijn mooie  dame, mijn prachtige Edith. Met een licht Hollands accent (dat er zelfs na meer dan 60 jaar België niet […]

Geef een reactie

