Rep

20 10 2008

Mijn reputatie is naar de maan. Naar de knoppen. Naar de vaantjes.

Aan het bankloket stond Madame Versmissen. Dé gazet van het dorp.

Ik stond naast haar en nam mijn bankkaart uit mijn handtas. Snel. Té snel.

Nu weet iedereen het. Ik ben een dronkaard, een drankorgel, een drankautomaat.

De kroonkurken die zoonlief verzamelt, vinden een mooie bergplaats in mijn roze sakosj. Duvel, Trappist, Jupiler … alle bieren die er in mijn omgeving worden gedronken. In mijn buidel.

Sedert gisteren op de grond. Aan het loket. Met een rode kop rode kroonkurken oprapen is dan misschien esthetisch een ‘match’. Deontologisch gezien is het een ramp. Mijn ramp.


Acties

Information

6 responses

20 10 2008
Groove G.

Misschien is dat evenveel goede mama als drankorgel, men kan maar hopen…

20 10 2008
Mirthe

Ik liep vroeger met dozen vol kroonkurken over straat. Wat moeten de mensen toen wel niet gedacht hebben? Ik was amper 12 of zo🙂

20 10 2008
Lies

Je bent getagged!

20 10 2008
noukie

misschien lag dat toch aan het feit dat de mama de dag ervoor zelf iets te diep in het glas gekeken had en haar vaste hand nog wat losjes was

20 10 2008
elsje

beter een mama aan de drank dan kindlief zelf. stel je voor dat hij een broodje voor je koopt en bij het betalen zijn zakken leeghaalt: vuistjesvol kroonkurken. Dan heb je een imagoprobleem waar hetgeen je nu hebt bij in het niet zinkt.

21 10 2008
vandepotgerukte

Hoe zal Madame Versmissen dat medegedeeld hebben tijdens het koffiekransje?
“Die arme Tantieris, dat is me wat. Dat kind drinkt de sterren van de hemel, ochottekestoch.” Of meer in de stijl van: “Die zatte slonse van een Tantieris stond daar in de bank van zattigheid gans haar sjakos uit te gieten.”

U kent haar dus vertel ons met welk type Versmissen we hier te doen hebben.

Was getekend

Geef een reactie

