Oude liefde roest niet (of toch een beetje)

23 10 2008

Januari 2003. Hoogzwanger stappen manlief en ik de frituur binnen. (ik zwanger van een baby, hij in verwachting van een lekker frietje)

Ik hoor een kreet van verrassing. J. bekijkt mijn buik en lacht verrast.

Da’s tof. Voor wanneer is het?

Voor ik het weet, zijn we in een gesprek verwikkeld over kinderen, bevallen en vroeger. Dat vroeger is een belangrijk onderdeel. Ik zag hem sedert 1986 nog slechts sporadisch. Hij was mijn buurjongen en ik het enige meisje van de buurt dat op zijn shopper mocht rijden. Uren fietsten we toertjes rond in de buurt en babbelden we over vanalles en nog wat. Staaaapelverliefd was ik. Maar wat té dramatisch voor hem. Groot verdriet toen mijn zus iets met hem begon. Buikpijn, huilen, ziek zijn. Terwijl hij zelf geen notie had van mijn zware crush.

De liefde ging over. Hij was een mooie jongen en had alleen mooie lieven. Geblondeerd, gebruind met roze lippenstift en blauwe oogschaduw (jaren 80, hee mensen). Ik was meer het newwaverig type en hij gunde me geen blik meer na mijn zus.

Dat alles was vergeten. Zijn aanwezigheid bij mijn grote afscheid was verrassend en deed elke onverschilligheid verdwijnen. We bleken weer in elkaars buurt te wonen.

Manlief stond er een beetje voor spek en bonen bij. Toen we buitengingen stelde hij, met monkelende lach, dé vraag: “Wat was dat????”

Mijn bips deden nét geen pijn van het uit de lucht vallen.

Manlief schaterde.

Blijkbaar straalde de kalverliefde er nog steeds af.

Hij kent mij soms té goed!

Acties

Information

7 responses

23 10 2008
Dorien

Haha, mooi verwoord en mooi dat je man het allemaal ook in de juiste context kan zien. Veel mannen zouden wel anders reageren denk ik 😉

23 10 2008
Tantieris

Idd. Ik heb een unieke, fantastische man! Das een feit. 🙂

23 10 2008
STINE

Goh, het zou mij ook kunnen overkomen …

23 10 2008
elke

Tja, Stine, wie niet, hé. 😉
Ik heb er zo ééntje die opdook net voor ik ging trouwen en toen ik net bevallen was. Van goeie timing gesproken…

23 10 2008
treiner

niet teveel frietjes tijdens je zwangerschap!
het is enkel goed om kalverliefdes tegente komen

25 10 2008
elsje

mooi verhaal!

27 01 2009
Klaartje

“Hoogzwanger stappen manlief en ik de frituur binnen. (ik zwanger van een baby, hij in verwachting van een lekker frietje)”

Haha, subliem! 🙂

Geef een reactie

