Mr. Winthrop-Llewhellin

28 10 2008

Met forse stap zie ik hem dagelijks mijn poort passeren. De eerste keer schrok ik me zijn hoedje. De hond die hem vergezelde leek wel een Shetlander. Sinds ik een stuk uit mijn rechterdij mis, door de beet van een Duitse Scheper, loop ik meestal in een grote boog rond alles wat op vier voeten loopt en blaft.

Deze is een bijzonder indrukwekkend exemplaar. Het is echter zijn baasje dat me doet stilstaan en kijken. De groene pofbroek (soms is ze rood geruit), de jumper met een tweed jasje erover, de lange sokken ontsierd door een stel stevige wandelschoenen.

Hij lijkt een ontsnapte lord of baronet. Zijn pet of hoed is steevast oker/bruin geruit. Zijn rug lijkt een stok te verbergen.

Met een glimlach op zijn lippen en tegen 6 km/u stapt hij door de lanen in mijn buurt.

Hij past er wel. In die buurt.

De vraag rijst: Pas ik hier dan wel?


Acties

Information

2 responses

28 10 2008
noukie

Nu je eindelijk een dak boven je hoofd hebt, ga je toch niet verhuizen hé.

29 10 2008
treiner

als je maar een ruitenrokje aandoet

Geef een reactie

