8 11 2008

15 en een crush van hier tot Tokio.
Morten Harket was de mooiste jongen die ik ooit zag. En hij kon zingen. Pluspunt nummer 2!
Take on me was een schitterend nummer, dat ik perfect kon meekwelen. (nu ja, Morten kan wel héél hoog!) En dan te denken dat hij eerst priester wou worden … dat zou een zonde geweest zijn.
Laito deed me enkele weken geleden even nadenken:
Dikwijls is de eerste versie van een nummer voor jou het mooiste, beste, indrukwekkendste.
Sorry Prince, maar Sinead doet het voor mij nog altijd beter. (Al is het nummer natuurlijk van hém zelf). Tot manlief mij (zeer verontwaardigd) wees op de schrijver van het nummer, had ik daar zelfs geen vermoeden van. (Slapen met een ware Prince-addict leert u wel wat over zijn muziekgeschiedenis).

Laito had het over a-ha. Toen ik wat ging you-tuben, kwam ik tot de volgende ontdekking:

Atrocity: eerder lach- dan indrukwekkend. Hellup …

Nog een hardrock, heavymetal, black weet-ik-veel-wat-versie. Wat hebben zo’n groepen met a-ha????

Barbiepoppenversie. Pulease!!!

Mario Lopez met een dansversie … o … my … god …

Vasco & Millboy gaven waarschijnlijk de inspiratie voor …

Milk Inc.

Niet doen, mensen, zo’n prachtig nummer verkrachten … doe me dat niet aan.

Met andere woorden:

Het origineel is toch nog altijd het beste.


Acties

Information

4 responses

8 11 2008
noukie

Is dat niet altijd zo? Alleen the real stuff vinden is soms een probleem. Daarenboven blijft the real stuff niet altijd hetzelfde. Tja kiezen, als je keuze hebt, is het leuk, moeilijk, spannend what so ever.

8 11 2008
dipfico

Mijn zus was daar ook kei verliefd op indertijd! Ikke nog kei hard lachen toen ze dat bekende ..!

8 11 2008
elsje

Geweldig! Je hebt mee een aantal zeer lachwekkende minuten bezorgd!! Heerlijk…. (nu snel naar de wc anders krijgen we lokale wateroverlast)
[PS ik heb toevallig Take on me afgelopen dinsdag aan de kinderen laten zien, nog steeds een briljant filmpje!]

9 11 2008
Ary

Als je een nummer wilt coveren, moet je er in ieder geval wel een echt eigen versie van geven. Daarom alleen de duimen omhoog voor de cover van Atrocity, waar ik net als jou erg om moest lachen. De rest heeft zich er allemaal met een Jantje-van-Leiden vanaf gemaakt.

Geef een reactie

