Hout vasthouden …

9 11 2008

De stokjes blijven komen. Liesl gedenkt mij zeer.

Deze keer gaat het over littekens.

Niet over die op mijn hart (daar kan ik u ook weer een best-seller over schrijven) maar de letterlijke.

Wil je wel geloven dat ik even met mezelf in bad ben geweest om dat allemaal eens goed te bestuderen? Ik ben niet zo op de hoogte van het uitzicht van mijn lichaam, blijkbaar.

Een gehavend lijf à la Sylvester of Arnold heb ik nog niet … mijn fysieke inspanningen liggen enkele voltages lager.

Enfin … we bekijken het eens:

1. Sedert 1988 ontbreekt er een klein stuk uit mijn rechterdij. Het is een klein putje ontsierd door een streepje wild vlees. (Born to be wild, that’s me!). Een Duitse Scheper vond in juni’88 mijn persoon blijkbaar zeer ‘om in te bijten’. Hij deed dit eerst op mijn buik waardoor ik nu een klein wit streepje ter hoogte van mijn navel heb. Omdat het rokje nogal bitter smaakte, denk ik, deed hij nog een aanval in zuidelijke richting. Een stuk uit mijn dij én één uit mijn mooie zomerrokje. De Duitse Scheper was tegen die tijd al richting westen geschopt door mijn toenmalige vriendje maar hij was toch wat vlees rijker en ik dus armer. De dokter heeft dit (niet zo) vakkundig genaaid. Twintig jaar na datum kan u nog steeds deze slag bewonderen. Mocht u ooit de kans krijgen om zo dicht in mijn buurt te komen.🙂

2. Aan mijn rechterwenkbrauw is een nauwelijks zichtbaar ‘ik leer stappen’-litteken. Bizar is dat zoonlief op zijn voorhoofd ook zo’n litteken heeft. Door de jaren heen werd het bijna onzichtbaar bij moedertantieris. Ik hoop voor hem hetzelfde.

3. In mijn navel staat een litteken van een kijkoperatie. Dat werd ongelooflijk zichtbaar tijdens mijn zwangerschap maar heden ten dage is daar niets van te zien. Of u moest ooit mijn navel binnenstebuiten draaien.

En toen was het op. Ik ben blijkbaar gezegend met weinig valpartijen en of ernstige ongevallen. Maar nu ga ik dit houtje wel vasthouden. Kwestie van elk onheil te verdrijven. Er moest zo maar eens iets gebeuren.


Acties

Information

Geef een reactie

