Wist u dat … (pas op, zeeeeeer late ‘frank’)

11 11 2008

Tante Annie voor de Morgen schrijft?

Een tijd geleden ‘ontdekte’ ik haar in de Snoeckx (die voor mij een geërfd collectors item zijn en waarvan mijn ‘oudste’ exemplaar uit 1967 stamt).

Een paar weken terug kreeg ik een brief van Klaus en Bart. Na een zeer vriendelijk informeren wat mijn gezondheidstoestand en gezinssituatie betreft, offreerden ze mij gratis hun kind: de gazet De Morgen.

Die online (sorry, Tante) zeer sterk op deze krant lijkt en bijgevolg zwaar genegeerd werd door bovengetekende.

De papieren versie van de baby van Klaus en Bart is echter superformiweldigeindefantakolosachtig goed.

Alle dagen minstens een artikel of tien dat ik écht lees (woord voor woord, that is). An Olaerts heeft een bepaalde stijl die ik (her)ken. Mijn euro viel eergisteren … Tante Annie = An Olaerts.

Ok, ok … hoongelach en rotte tomaten van op de eerste rij. Komaan Tant … dat ge dat niet wist. Zelfs haar webadres is duidelijker dan Yves Leterme bij de regeringsvorming.

Lang leve mijn argeloosheid. Danig onder de indruk ben ik nu. De volgende BGGD durf ik dus niks meer zeggen. Terwijl wij op de vorige edities van dit vrouwenfestijn gezellig de avond wegkletsten en beiden zot bleken van groene schoenen, was ik dus het naïeve trutje dat niet besefte dat de madam naast haar wel degelijk betaald wordt voor haar woorden.

Opluchting sijpelt binnen. Ik hoef niet langer lichtjes afgunstig te zijn … die madam heeft daarvoor gestudéérd! Natuuuurlijk dat ze zo goed is.

(met een lichte vorm van twijfel bij deze woorden … de studie zal wel gekomen zijn door het onmiskenbare talent dat er inzat)

Acties

Information

6 responses

11 11 2008
Imke Dielen

Wees gerust, ik heb het ook pas ‘nadien’ ontdekt!
Geen gelach van deze kant!!!

11 11 2008
tante annie

ge gaat mij nu toch niet alleen laten staan in hasselt!

11 11 2008
Uw Moeder

Inderdaad, waar komt gij nog mee af.
Ma joenges toch 🙂

12 11 2008
vandepotgerukte

Zolang Tante Annie geen drie benen, twaalf vingers en twee neuzen heeft vermoed ik dat ze gewoon een aangenaam mens blijft, niet Tantieris?

Was getekend

12 11 2008
zeezicht

Ja ik wist het al een tijdje, ik geloof dat iemand het mij gezegd heeft.
Zeer toffe madam!

17 12 2008
Appelogen » Zoektocht naar de bron van Tante Annie

[…] die moet ik u niet meer voorstellen (indien wel, uit welk hol komt gij gekropen?). Nu maakte de late-frank-ontdekking van Tantieris mij nieuwsgierig naar iets anders: de bron van Tante Annie, haar allereerste […]

Geef een reactie

