Kabbelend

27 11 2008

Wanneer veranderen mannen en vrouwen in moeders en vaders?

Toen manlief de eerste keer zoonlief in zijn handen hield, werd ik op slag nóg verliefder. Maar ik geef toe: de passie was toen vér te zoeken.

Een vrouw lijkt geen tijd voor passie te hebben zo gauw er een baby in de buurt is.

Het meest stereotiepe komt naar boven wanneer mannen en vrouwen kinderen krijgen/kopen. Terwijl ze voordien nog rollebolden en passionele nachten beleefden, zorgt zo’n krijsend gegeven ervoor dat de nachturen eerder slapeloos en soms zelfs ruziënd worden verdreven.

Ondeugende brieven, warme gedichten, inventieve en gearrangeerde avondjes, intieme ‘etentjes’ … manlief heeft toch wel een jaar of drie op zijn kin kunnen kloppen, wat dat betreft.

Soms betrap ik er mezelf op dat ik hem ‘papa’ noem. Gelukkig enkel wel in het bijzijn van zoonlief. Er zijn plaatsen in onze relatie waar ik dat woord liever niet laat vallen.

De woeste wilde stroom van tomeloze passie en lichamelijke hoogstandjes lijkt een kabbelend beekje te worden. Mijn omgeving liegt er niet om. Koppels die in slaap vallen (letterlijk en figuurlijk), die elkaar inderdaad alleen nog mammie en pappie noemen… Ik vind het gewoonweg griezelig.

Dikwijls voel ik bij mezelf een kriebel. (Laat het ons alstublieft NIET bestempelen als een midlife-crisis) Dan zie ik een aantrekkelijke man en denk ik: mmm … ware het niet dat … dan …
Ik weet zeker dat manlief van hetzelfde laken een broekpak heeft.
Aangezien wij beiden zeer gezonde mensen zijn, kunnen we dat best wel kwijt aan elkaar.

Manlief wordt dus verwend vandaag. Hoe … dat doe ik hier niet uit die lakens (euh … doeken). Maar het zal zinderen, tintelen … Hij zal niet wéten waar zijn hoofd staat (euh … ligt).
Alleen … moet ik zoonlief nog het huis uitdoen, mijn benen waxen, mijn haar wassen, naar de winkel gaan, de kandelaars van onder het stof halen, de tafel leegmaken (vól schoolgerief), propere lakens leggen, de laatste nieuwe van Jamie bestuderen, passende muziek in de speler steken…
Pfff, ik ben nu al moe. Volgende week, dan maar. Of het weekend van kerstmis ofzo …


Acties

Information

16 responses

27 11 2008
scorpiomum

blij te lezen dat het niet alleen bij ons zo stillekes is op dat vlak, maar kleine kinderen worden gro()ot(er) dus …

27 11 2008
zeezicht

Jaja, zo gaat dat. Kleine kinderen worden groter, maar dan zitten ze ook overal met hun neus en oren op.

27 11 2008
mistsluier

Ik denk dat het in de meeste huwelijken wel zo gaat, dat de aandacht voor mekaar minder wordt vanaf een geboorte. Als er dan niet gecommuniceerd wordt daarover, gebeurt het wel eens dat ieder voor zich een andere richting uitgaat en dat uit mekaar gaan het gevolg is.

Voor een vrouw is dat toch anders he… alle voorbereidingen die voorafgaan aan een verwenbeurt van manlief 🙂

27 11 2008
llx

tip. skip de voorbereidingen.

27 11 2008
llx

betere tip. Beschouw voorbereidingen als naspel.

27 11 2008
vandepotgerukte

Ik ben volledig verslaafd aan koude douches.

Was getekend

27 11 2008
noukie

Just do it

27 11 2008
elsje

Briljant. Zo gaat het inderdaad 😀

27 11 2008
AnamCara

Meid, dit stuk stáát als een huis! ;o)

27 11 2008
She

Ook zonder kinderen dooft de passie soms een beetje, tenminste dat heb ik wel eens meegemaakt. En voordeel als je het wat langer uitstelt is dat je meer tijd hebt om echte leuke muziekjes uit te zoeken! Tip: Massive Attack vind ik erg zwoel ;-).

28 11 2008
eye

Een pauzeknop voor kinderen zou handig zijn…waar blijven de digitale baby’s?!

28 11 2008
Flo

Dat was fijn om lezen. Nadat kinderen de borst hebben leeggezogen, lijkt de rest wel aan de beurt te zijn.

28 11 2008
chateaubrys

Mooi! – je stukje, en je plannen!

20 12 2008
zapnimf

’t Is bijna Kerstmis!

14 02 2009
Anoniem

Beste lieve mensen,

Allereerst wil ik zeggen dat ik jullie reacties en meningen heel erg
waardeer. Desondanks vind ik het onnodig steeds de kinderen
de schuld te geven.
Kinderen eisen veel in de maatschappij van tegenwoordig, daar ben ik
mij zeker van bewust. Toch denk ik dat wij volwassen vaders en
milfs sterk moeten staan in hun eigen doen en laten.
Daarom vind ik de uitspraken waar in de schuld wordt gegeven aan
de kinderen onterecht. Dan denk ik dat je als ouders op je eigen
verantwoordelijke manier ermee om moet gaan en daarbij niet jezelf tekort
moet doen.
En als u zonnodig wilt neuken dump de kinderen
dan een weekend!

Met vriendelijke groet,

God

14 02 2009
Tantieris

Prachtige reacties … vooral met de laatste heb ik heerlijk gelachen. Thx!

Geef een reactie

