Liefste Sint

6 12 2008

hopelijk is met U alles ok? Weet dat ik U niet benijd. Met botten van ongeveer 1656 jaar oud in dit weer op de daken staan … het is een Guiness vermelding waard.

Misschien dat u mij nog kent? Ik ben dat meisje van 5 jaar (in 1975) dat luidop in de supermarkt uitriep dat u dit jaar uw bril was vergeten. ” Vorig jaar had ie nog een bril op, mama!” Dat was ik.

Mijn excuses voor al die huilende kinderen die toen tot het besef kwamen dat hun persoonlijke Sint  ’s morgens de boterhammen smeerde en dat U … in Uw prachtige gewaad, slechts een surrogaat was voor de ouderlijke portemonnee.

Hopelijk kan U mij dat vergeven na een dertigtal jaren.

De reden van deze biecht is een dringend verzoek. Ach, ik weet het, Sint. Uiteindelijk komt het geloof wel terug. Vragen we weer, als vanouds, wat gunsten. Met of zonder bril, U staat bij mij op een apart plaatsje.

Sint, mag ik U vragen om een plakker? Geen deurensluiter, geen ijzer dat feestjes beëindigt alsof hij voor de exit is gekleefd. Neen, ik ben op zoek naar een goede, ouderwetse klever voor mijn mond.

Die is soms zo groot, Sint. TE groot. Mijn hart ligt op mijn tong en het floept er zo dikwijls af. Ik controleer dat niet altijd.

Mijn diepste geheimen blijven nooit zo diep zitten. Ik neem altijd wel iemand in vertrouwen. Ik hoef U niet te zeggen, dat SPIJT bij in het pakketje zit.

Kan U mij helpen? Zo’n zelfklevende pleister die bij het verwijderen meteen mijn bovenlip harst? Die ik van armoe maar laat zitten omdat het weghalen zo verschrikkelijk zeer doet? Zodanig dat ik eindelijk mijn bakkes hou?

Dank U wel, Sinterklaas en vele groeten aan Uw Zwarte Piet.

Geniet van Uw verjaardag. Ik doe dat ook. In stilte.

Uw liefste kapoen

Tantieris


Acties

Information

3 responses

6 12 2008
chateaubrys

Wat schrijf je dat toch weer mooi!

7 12 2008
anna

hopelijk zorgt die plakker op je mond er niet voor dat je vingers niet meer zo’n geweldige postjes kunnen typen. Mooi.

7 12 2008
zeezicht

Mij stoort je gebabbel niet!😉

Geef een reactie

