15 12 2008

Geen kerstboom dit jaar. Geen naalden in mijn tapijt. Geen geritsel tussen mijn zetels. Geen ballen, geen engeltjes.

Echt geen zin. Echt geen tijd.

Ik ga er geen boom over opzetten, maar dit jaar vier ik kerst zoals ik dat wil.

Vol goede wil en met lichtjes in het hart. Want vrede op aarde, alle dagen van het jaar, zonder jingle bells of white christmas. Dus wie hier binnen komt, ziet niemand groen lachen of groen uitslaan. Met rode wangen en getuite mond slaan we ons door de feestdagen. Yep. Alles is goed!


Acties

Information

8 responses

15 12 2008
Tess

Maar met een boom is de sfeer er nog altijd zelfs zonder de rode wangen en getuite lippen? Of zijn die er bij jou thuis elke dag?
Ik heb net een heel pleidooi gegeven vóór een kerstboom. Mis je de geur niet? De lichtjes? De gezelligheid?
Maar het is natuurlijk jouw manier van vieren, jouw beslissing. 😉

16 12 2008
scorpiomum

Allé joh, maar je hebt toch wel lichtjes gehangen of extra kaartsjes ???

17 12 2008
cARPe diEM

Mooi zo : jezelf kunnen zijn in tijden van Peace and understanding. Al dat moeten …

18 12 2008
Stientje

Voor mij geen kerst zonder boom, zin of geen zin…

19 12 2008
vakantie « Babsie’s nachtgedachten

[…] ondanks dat ik her en der lees dat er geen kerstsfeer in zit dit jaar, dat er geen kerstboom staat, is dat bij ons wel […]

19 12 2008
zapnimf

’t Zijn de kinderen die mij dwingen, anders nam ik jouw zienswijze over.

22 12 2008
Tantieris

@Tess: ik was vroeger een Jingle bells-mens van de bovenste plank. Inclusief kanjer van een boom en kerstcd’s gedurende twee maanden. Dit jaar is dat gevoel er niet. Mss wel weer binnen een twaalftal maanden. Je weet maar nooit.
@scorpiomum: de kerstlichtjes die we zes jaar geleden hebben gehangen in de woonkamer zijn niet meer verhuis sindsdien. Dus het is altijd nogal gezellig bij ons 😉
@Carpe Diem: ’t is niet altijd gemakkelijk, maar het doet zo’n deugd: jezelf zijn.
@Stientje: ik kom eens kijken, denk ik.
@Zapnimf: zoonlief vraagt er, gek genoeg, helemaaaal niet naar. Anders gaf ik mss (wss) wel toe 😉

22 12 2008
Tess

Misschien even een overload? Het komt wel in orde, je hebt de sneeuw al, dus je Jingle Bells-zijn is nog niet helemaal verdwenen! 😉

Geef een reactie

