Wijvenweek: shoppen

25 03 2008

Solden zijn niet meteen mijn favoriete dagen. Shoppen doe ik wel tussen die afgrijselijke sperperiodes in. Ik GA ook nooit shoppen. Ik loop voorbij een winkel, bekijk de etalage en ga dan binnen om iets te kiezen dat daar in stond.

Mijn beste koopjes zijn diegene die ik deed toen ik dringend mijn bus moest halen, snel even met de fiets naar de bib reed of mijn oog toevallig op de juiste kleur in het juiste rek viel. Anderzijds loop ik weken te kwijlen voor een bepaalde etalage en huil bijna bittere tranen als nét dat ene (te dure) kleedje verdwenen is.

Ik droom van een gele rok van Sonia Rykiel, en wil dolgraag schoenen van Sacha.

Extravagant kan ik af en toe best zijn. Wanneer ik meer dan 20 jaar geleden met mijn moeder ging winkelen, liepen we steeds 2 meter uit elkaar. Ambras, ruzie, oorlog … ons mama hield niet van mijn fluo-oorbellen, mijn gemillimeterd haar (na een kapsel met vlechtjes á la Bo Derek), mijn lange brede rokken met mannelijke gilets erop. Heden ten dage doe ik wat ik wil en ben gezegend met een man die mijn rariteitenkabinet best grappig/boeiend/leuk vindt. En dus koop ik rode schoentjes à volonté en laat ik mijn haar knippen zoals ik dat zelf wil.

Kleren kopen valt nog mee, maar lingerie in huis halen H.A.A.T ik. Met dikke hoofdletters en vette punten ertussen. IK HAAT LINGERIE KOPEN. Daar spelen mijn E.N.O.R.M.E. complexen een grote rol en ik had me eigenlijk voorgenomen om daarover niks meer te schrijven. Dat staat zo zielig, niwaar? Het is maar dat ge weet dat ik alles nogal schoon verpak (Marlies Dekkers, here I come) en dat ik zowat alle kleurtjes en stijlen in huis haal. Over mijn verpleegsterpakje (mwoehaaaahhhaaaa) ga ik ook niks zeggen.

O ja, roze is eigenlijk helemaal niet mijn lievelingskleur. Maar sedert Skolgen doe ik mijn best.

Shoppen: het is geen gespreksonderwerp met vriendinnen, ik heb nu eenmaal niet dat genre vriendinnen rondom mij. Ik begrijp ook niet dat vrouwen daar een hobby van maken. Geef mij maar de Fnac, de Freerecord, de Standaard en consoorten. Shop till I drop, jeah!


Acties

Information

10 responses

25 03 2008
vandepotgerukte

U haat lingerie kopen. En lingerie dragen?

Was getekend

25 03 2008
Tantieris

Vind ik zalig! Niet logisch, zeer vrouwelijk 😉

25 03 2008
veerle

Ook ik haat solden, doe mijn beste aankopen vlug vlug i.p.v. tijdens een uitgebreide shopdag, hou van rode schoenen (hoewel die ook al voor veel verdriet gezorgd hebben, kijk maar in mijn wijvenweek-shop-post), maar heb niet zulke problemen met lingerie kopen. Een goede lingeriewinkel is veel waard.

25 03 2008
patricia

Helemaal akkoord: lang leve de fnac en internet-postorderbedrijven.

25 03 2008
./ikin blogt » Blog Archive » [Wijvenweek] De vrouw.

[…] zelfs veel liever als andere […]

25 03 2008
lieslchen

ik heb dezelfde winkels voor ogen bij shoppen 😉

25 03 2008
biezonder

Ik neem altijd mijn lief mee op lingeriekooptochten: hij gaat op zoek naar de juiste maten, want daar heb ik zelf al helemaal geen geduld voor, en hakt knopen door in twijfelgevallen. Zo snel dat je de winkel weer uit bent! Heerlijk.

25 03 2008
lamazone

BO DEREK!!!!

26 03 2008
Tantieris

@lamazone: I KNOW!!!! The eighties … als dat enig excuus is.

4 04 2008
Moondust

Opzoek naar een online winkel?

Bij http://www.online-winkelgids.nl vindt je het wel.

Groetjes,

Plaats een reactie