Ugh, ugh, kuch, kuch

11 05 2008

Het stof vliegt in het rond, want ik vond nog een stokje van Tales of Salt. Stokjes krijgen is altijd leuk. Het geeft je een zeker gevoel van populariteit. Ik zal het maar eerlijk toegeven. Dat is zowat hetzelfde als vriendenboekjes en poëzie-albums in mijn jonge jaren. Poëzies werden aan mij niet dikwijls gepresenteerd. Ik kon nog net een kopvoeter tekenen en toen was het tekentalent op. In vriendenboekjes mocht ik dan wel weer schrijven want ik probeerde altijd gedichtjes te maken en had toen ook al een zeker dramatisch gehalte, dat bij pubers enorm kan aanslaan. Ahum …

Without any further ado: het zintuigen stokje

De Neus Top Drie:

– gras: afgemaaid, groen, in de wind … heerlijk is dat. De geur van zomer en korte rokken.

– het lijf van mijn lief: als hij pas uit bad komt, als hij pas uit bed komt, als hij pas van zijn werk komt, als hij terugkomt van op zakenreis, wanneer we pas … (oei, dat mag ik niet meer schrijven, een aantal lezers hebben daar wat problemen mee, hihihi)

– parfum: hoewel natuurlijke geurtjes het lekkerste zijn, kan ik me helemaal anders voelen wanneer ik Chanel draag (enkel ’s nachts natuurlijk zoals een grote madam dat deed) of wanneer ik Anaïs Anaïs opspuit, een geurtje dat me automatisch terug 17 maakt. De laatste tijd zweer ik bij Kenzo. Mij maak je altijd blij met een lekker geurtje. (als dat geen hint is, weet ik het ook niet meer)

De Smaak Top Drie:

– champagne: absoluut aan de top. Genot tot in de toppen van mijn tenen. Wanneer mijn mond wordt geprikkeld door champagnebubbels, reageert heel mijn lijf. Heerlijk.

– kussen: en niet om je hoofd op te leggen. Wanneer ik een man kus en hij smaakt niet lekker, is mijn goesting helemaal over. Lekkere zoenen smaken zalig.

– Een derde vind ik moeilijk. Ik bén moeilijk. Wanneer vrienden voor ons koken, bellen ze me en geven dan telkens een drietal keuzemogelijkheden. Ik lust zo ontzettend weinig dat ik een last ben wat smaak betreft. Dus ik pas hier even …

De Oren Top Drie:

– muziek, muziek, muziek … één van mijn allergrootste passies. Ik kan niet zonder!

– mijn lief die op zijn piano speelt: Als ik dat aan de andere kant van het huis hoor, komt er automatisch een glimlach op mijn gezicht.

– het ruisen van de zee: geeft me een ontzettend nietig gevoel en tegelijk kan ik dan de wereld aan.

De Ogen Top Drie:

– wolken: ik word daar erg l-irisch van. Blauwe lucht met witte wolken is mijn absolute favoriet. Maar roodroze strepen in een donkerwordend hemeldek kunnen mij ook ontzettend bekoren.

– mensen die ik graag zie: letterlijk en figuurlijk dus.

– ook weer de zee: alles met water brengt me in hogere sferen.

De Huid Top Drie (Vier, want ik wist bij smaak maar 2 zaken)

– blote voeten: zo gauw het enigszins kan, sokken uit. Ik heb enorm veel eelt op mijn voeten daardoor. Nu nog wat meer eelt op mijn ziel kweken, maar das een ander verhaal.

– mensen aanraken: ik kan dat niet laten. Mijn hand op iemand zijn arm, een omhelzing, een knuffel. Het brengt me dichter bij hen waar ik dichter bij wil komen.

– mensen die mij aanraken: de kapper is zalig, een manicure, pedicure, gelaatsverzorging, massage …. oooh, raak me aan en ik ben in de zevende hemel.

– water: Tiens, toch iets dat terugkomt. In bad zitten, douchen, zwemmen … in het water voel ik me licht en vrij. Yep, ’t is écht mijn element.

Stokjes zijn er om doorgesmeten te worden: dus ik doe nogmaals een poging: Tijdtussendoor, Babette enne … wie het nog hebben wil. Echt heel graag, hee. (Iedereen zegt altijd dat iedereen het mag nemen, maar ik méén dat! Pak indien je wil)