Twitteren is de kunst

25 05 2008

Twitter stuurt me dikwijls berichtjes: mensen die me willen volgen, die geïnteresseerd lijken te zijn in wat ik stomweg op het web donder.
Hillary Clinton is ongeloofgelijk geboeid door mijn gezever. Haar ‘follow’ ik zelf heelsgemaal niet. A, neen, de mensen moeten iets te zeggen hebben, of ik moet hun blog kennen, of ik ken ze irl. Anders doe ik geen moeite om hen te followen.
Nu wil ik altijd iedereen een kans geven. Als ze de moeite doen om mij te contacteren, zal ik altijd eens gaan kijken wie ze zijn. Maar ik geef uit volle geborst toe dat ik vrij gereservegeerd ben naar nieuwe mensen toe.

Vorige week kreeg ik ineens een mailtje van Twit2art. Die wilde mij ook ‘followen’. Twit2art? Wiesda?
Lieve tante die ik ben (ahum) ging ik eens even kijken. Ik kwam terecht op volgende site.

Wasda?
Meentdieda?
Isdienentipserieus?

Kunst? Via twitter? Neen!?

Ja, dus. Ik denk: “Awel, ik wil dat wel eens proberen.” Dus ik twitter iets onozel. En ja hoor, een paar dagen later krijg ik onderstaande kunstgewerkt in mijn brievenbus. Voor welgeteld 1 euro!!! Compleet met factuur van 1 euro.

De titel is “Twit2art #1”

Het is mixed media (lijkt me ook één of andere kunstterm) op doek, 18 x 12cm, 2008.

Klinkt chic, hee?

Is het ook. Nu heb ik meteen de neiging om nog wat te twitteren. Voor 2 euro en 3 euro wil ik me nog wel zo’n kunstwerk aanschaffen. Maar dan twitter ik wel iets hoogstaander dan ‘ben benieuwd! Dit lijkt de moeite ;-)’

Euh …. zoiets van ‘het krinkelende winkelende waterding’ ofzo? Of iets van Shakespeare, of Freud ofzo?

En de grote vraag is: Wie zit daar achter? Een kunstenaar? Een bv? Een redacteur van de Story?

Ik vraag het mij af. U met mij?


Acties

Information

12 responses

25 05 2008
Sara

Fijn! Twitterde daarnet ook iets door (leve den Oscar, got to love him). Ben benieuwd 🙂

Bedankt voor de info!

25 05 2008
Linn

Interessant!

Ik ben trouwens blij dat ik zonet goedgekeurd werd om te followen via Twitter. 😉

25 05 2008
elsje

Geinig! Kun je er ook een plaatje bijsturen of is getwitter alleen maar tekstueel van aard?

26 05 2008
Mathias

Dat zijn zo van die ideeën waarvan ik denk: waarom heb ik daar niet aan gedacht…

26 05 2008
Uw Moeder

Dju toch! Geniaal!

26 05 2008
{ Tiekenei.blog } » Blog Archive » Twit2art (i)

[…] aanleiding van Tantieris’ post, stuurde ook ik een tweet naar @twit2art. Ik ben […]

26 05 2008
Greet

Grappig dat je daar een tweet aan verspild hebt 😛

26 05 2008
Twitter Kunst | Unexpected

[…] via deze madame en vaneigens vond ik dat concept zodanig plezant dat ik spontaan meegedaan heb. Als alles goed […]

27 05 2008
Imke Dielen

Verdomd dit is helemaal mijn ding! Danke Tante! 😉

3 06 2008
Moosability

leuk idee, kan je betalen in natura?

3 06 2008
Tantieris

@Moosability: dat denk ik niet ….of ge moest iets fantastisch te bieden hebben. Ik weet het niet. 😉 Twitter het eens?

23 06 2008
Twit2Imke « Imke Dielen

[…] Gepubliceerd op juni 23, 2008 Mijmeringen Op een dag krijg je een ingeving en schrijf je een twitterberichtje. Niet zomaar een berichtje, maar een speciaaltje met een doel! […]

Plaats een reactie